8 راز شگفت انگیز داشتن دندان سفید و سالم
نوشته شده توسط : نت ویر

روش های زیبایی و جذابیت دندان سفید و سالم را کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج در این مقاله بیان کرده است.

1. رژیم *دندان سفید بگیرید*

اگر شما از چای سیاه زیاد استفاده میکنید و یا سیگار میکشید انتظار میرود که دندان هایتان به اندازه ی کافی سفید نباشند دیگر مجرمانی که باعث تیرگی دندان هایتان میشوند نوشیدنی های تیره و قرمز هستند.

2. مسواک تان را عوض کنید

مسواک معمولی و یا سر مسواک برقی خود را هر دو سه ماه یک بار برای سلامت دندان هایتان تعویض کنید.در غیر این صورت فقط انتقال باکتری به دهن خود را انجام میدهید.

3. زبان خود را تمیز کنید

هرروز صبح از پاک کننده ی زبان استفاده کنید تا پلاک و باکتری زبان را از بین ببرید و نفس خود را تازه کنید یک دلیل عمده برای بوی بد دهان ایجاد باکتری در زبان است .

4. غذاهای پاک کننده بخورید

غذاهایی که سفت هستند یا زود ترد میشوند باعث میشوند هنگام خورده شدن دندان هایتان را تمیز کند. قبلا هم ذکر کردیم که سیب ها مسواک طبیعی شناخته شده اند گزینه های دیگر عبارتند از هویج خام ،کرفس ،پاپ کورن

5. سرکه ی سیب غرغره کنید

این کار را صبح انجام دهید و بعد دندان هارا به طور معمول بشویید این کار کمک میکند تا دندان هایتان سالم و سفید بماند و از زرد شدن جلوگیری شود و باکتری های دهان و لثه کشته شوند.

6. قبل از به رخت خواب رفتن و بعد از بیدار شدن حتما مسواک بزنید

آن ها دو زمان مهم هستند به این دلیل که بذاق دهان در شب خشک میشود پس بهتر است که تمام باکتری ها و پلاک هارا قبل از آن از دهان پاک کنید،همچنین مسواک زدن اول صبح برای تنفس صبحگاهی و از بین بردن باکتری هایی که ممکن است هنگام خوابیدن در دندان وجود بیایند ضروری است.

7. مسواک خود را مانند مداد در دست بگیرید

بر خلاف آنچه که بعضی از مردم فکر می کنند, محکم مسواک زدن روش خوبی برای تمیز کردن پلاکت های دندان نیست.

8. روزانه یک فنجان چای بنوشید

فلاونواید ها و مواد دیگر موجود در چای از رشد باکتری های مضر روی دندان ها که سبب ایجاد پوسیدگی و حفره در دندان ها می شود جلوگیری می کند.

می توانید جهت معاینه دقیق دندان خود و استفاده از خدمات دندانپزشکی بارداری، ایمپلنت دندان، لمینت، ونیر کامپوزیت و... به کلینیک دندانپزشکی تاج مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1010
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: